Makléř vysvětluje, jak koupi nemovitosti financovat prodejem jiné nemovitosti.

Financujete koupi nemovitosti prodejem jiné? Tohle byste měli vědět

V realitním světě běžná praxe. Prodej nemovitosti za účelem financování koupě nové. Nejobtížnější na této operaci je správné načasování. 

Otázkou také je, zda pro obě transakce – tedy koupi i prodej – musíte využít služeb stejného makléře? Pojďme se na to podívat.

Proč je dobré, když má makléř na starost obě transakce?

Protože jednomu makléři se bude lépe korigovat načasování a všechny ostatní kroky s tím spojené. Dobrý makléř dokáže zařídit, aby vše na sebe navazovalo a běželo jako po drátkách. 

Jeden makléř bude mít přehled o všem. Nemusí komunikovat s druhým makléřem, což by celý průběh značně komplikovalo a prodlužovalo.

jeden makléř = jeden plán = jeden harmonogram = žádné starosti

Ale pozor!

V žádném případě taková spolupráce nesmí být ze strany makléře vynucena.

Vysvětlím na příkladě. Představte si, že si vyhlédnete nemovitost, kterou byste rádi koupili a financovali ji prodejem své stávající nemovitosti. Oslovíte makléře, který zastupuje majitele nemovitosti a makléř pronese: “Můžete ji koupit, ale vaši nemovitost musím prodávat také já.”

Nesmysl. Nikdy by to neměl být nátlak, nebo podmínka. Maximálně dobrá rada pro lehčí průběh, jak jsem vysvětlil výše.

Co když se o každou transakci nemovitosti stará jiný makléř

Také to není nic neobvyklého. A i v takovém případě lze bezpečně dojít k cíli: o prodej vaší nemovitosti se stará jeden makléř a koupi druhé nemovitosti s vámi vyřizuje zase jiný makléř. Rozhodnutí by mělo být hlavně na vás.

Může se tedy stát, že vaši nemovitost bude prodávat jeden makléř a já se budu starat o prodej nemovitosti, kterou jste si vyhlédli. Pokud se na takové variantě domluvíme, začnu se zkoumáním situace, abych měl jistotu, že vše dobře dopadne. Hlavně z hlediska financování.

Prověřuji nemovitost, ale také makléře na druhé straně. Chci vždy nejdříve pochopit, jak druhý makléř nastavil cenu a jak k ní přišel. Dále zkoumám, jak přistupuje k propagaci prodeje vaší nemovitost, home stagingu a co dělá pro úspěch prodeje. 

To vše mě zajímá, abych dokázal odhadnout, zda má celá akce šanci dobrat se šťastného konce.

Chcete mít jistotu, že vše dopadne na jedničku? Napište mi.