Napadla vás někdy myšlenka, zda my makléři nebereme prodej nemovitosti až příliš vážně?
Neustále klademe důraz na důkladnou přípravu nemovitosti před prodejem, na promyšlené inzerování a opakujeme stejné poučky.
Nešlo by prodat nemovitost jednodušeji bez inzerce a neveřejně? Inzerce přece stojí peníze. Pokud bychom se jí vzdali, takové rozhodnutí by nám jistě přineslo výhodnější prodej.
Bohužel, dopadlo by to přesně naopak. Prodej nemovitosti bez inzerce přináší řadu nevýhod. A ty nejdůležitější si popíšeme v dnešním článku.
Na nejvyšší prodejní cenu raději zapomeňte
Čím více zájemců získáte, tím výhodněji prodáte.
Toto pravidlo zaznělo již v několika předešlých článcích, ale myslím si, že není od věci jej znovu zmínit. Vždy jsem se jím řídil, a ještě nikdy mě nezklamalo.
Současná situace na realitním trhu hraje ve prospěch prodejců. Nemovitostí na prodej je málo a první zájemci, pokud se o možnosti koupi dozví, na sebe obvykle nenechají dlouho čekat.
Ovšem bez inzerce se o tuto vlnu zájemců ošidíte. S trochou štěstí o vaši nemovitost zakopne pár zájemců, kteří budou mít svá vlastní očekávání. Vám pak nezbyde nic jiného, než jít s cenou dolů, abyste nemovitost konečně prodali.
Cesta prodeje bez inzerce je pouze pro trpělivé
Pokud se rozhodnete šetřit peníze na propagaci vaší nemovitosti, rozhodně tím neušetříte čas.
Bez inzerce se o nemovitosti dozví méně zájemců a vy budete nuceni čekat, než se objeví ten pravý, který si s vámi plácne. Nejistý úspěch prodeje se tak může protáhnout až o několik měsíců. Možná na prodej nespěcháte a čekání vám nedělá problém. Ovšem ani trpělivost nemusí zajistit, že nemovitost nakonec prodáte.
Pravděpodobnost, že si vaší nemovitosti všimne zájemce, který kývne na všechny podmínky i stanovenou cenu, je mizivá.
Důkladná příprava nemovitosti vás nemine
Osobní prohlídky s případnými kupci vás čekají při prodeji s inzercí i bez ní. A protože právě první dojem většinou rozhoduje o úspěšnosti prohlídky, kvalitní přípravě nemovitosti na její první rande se nevyhnete.
Home staging dokáže zvýšit prodejní cenu nemovitosti o více než 10 %. To platí v případě, že jste nepodcenili inzerci a ze zástupu potenciálních kupců si můžete vybírat.
Chcete si také mezi zájemci vybírat a nečekat na toho pravého příliš dlouho? Pusťte se do kvalitního inzerování. Ukážu vám, jak na to.