prodej nemovitosti bez inzerce

Prodej nemovitosti bez inzerce aneb jak prodat NEvýhodně

Napadla vás někdy myšlenka, zda my makléři nebereme prodej nemovitosti až příliš vážně?

Neustále klademe důraz na důkladnou přípravu nemovitosti před prodejem, na promyšlené inzerování a opakujeme stejné poučky.

Nešlo by prodat nemovitost jednodušeji bez inzerce a neveřejně? Inzerce přece stojí peníze. Pokud bychom se jí vzdali, takové rozhodnutí by nám jistě přineslo výhodnější prodej.

Bohužel, dopadlo by to přesně naopak. Prodej nemovitosti bez inzerce přináší řadu nevýhod. A ty nejdůležitější si popíšeme v dnešním článku.

Na nejvyšší prodejní cenu raději zapomeňte

Čím více zájemců získáte, tím výhodněji prodáte.

Toto pravidlo zaznělo již v několika předešlých článcích, ale myslím si, že není od věci jej znovu zmínit. Vždy jsem se jím řídil, a ještě nikdy mě nezklamalo.

Současná situace na realitním trhu hraje ve prospěch prodejců. Nemovitostí na prodej je málo a první zájemci, pokud se o možnosti koupi dozví, na sebe obvykle nenechají dlouho čekat.

Ovšem bez inzerce se o tuto vlnu zájemců ošidíte. S trochou štěstí o vaši nemovitost zakopne pár zájemců, kteří budou mít svá vlastní očekávání. Vám pak nezbyde nic jiného, než jít s cenou dolů, abyste nemovitost konečně prodali.

Cesta prodeje bez inzerce je pouze pro trpělivé

Pokud se rozhodnete šetřit peníze na propagaci vaší nemovitosti, rozhodně tím neušetříte čas.

Bez inzerce se o nemovitosti dozví méně zájemců a vy budete nuceni čekat, než se objeví ten pravý, který si s vámi plácne. Nejistý úspěch prodeje se tak může protáhnout až o několik měsíců. Možná na prodej nespěcháte a čekání vám nedělá problém. Ovšem ani trpělivost nemusí zajistit, že nemovitost nakonec prodáte.

Pravděpodobnost, že si vaší nemovitosti všimne zájemce, který kývne na všechny podmínky i stanovenou cenu, je mizivá.

Důkladná příprava nemovitosti vás nemine

Osobní prohlídky s případnými kupci vás čekají při prodeji s inzercí i bez ní. A protože právě první dojem většinou rozhoduje o úspěšnosti prohlídky, kvalitní přípravě nemovitosti na její první rande se nevyhnete.

Home staging dokáže zvýšit prodejní cenu nemovitosti o více než 10 %. To platí v případě, že jste nepodcenili inzerci a ze zástupu potenciálních kupců si můžete vybírat.

Chcete si také mezi zájemci vybírat a nečekat na toho pravého příliš dlouho? Pusťte se do kvalitního inzerování. Ukážu vám, jak na to.